Sprawozdanie z Dziesi _{}atej Olimpiady Matematycznej Państw Bałtyckich Baltic Way ’99

W dniach 4 - 8 listopada 1999 r. odbyła si_{}e w Reykjawiku (Islandia) Dziesi _{}ata Olimpiada Matematyczna Państw Bałtyckich Baltic Way ’99. W zawodach tej Olimpiady uczestniczyły delegacje nast_{}epuj _{}acych państw : Danii, Estonii, Finlandii, Islandii, Litwy, Łotwy, Niemiec, Norwegii, Polski, Szwecji. Delegacja polska miała nast_{}epuj _{}acy skład :

– dr Maciej Bryski - przewodnicz _{}acy,

– mgr Waldemar Pompe - zast_{}epca przewodnicz _{}acego,

– Lech Duraj - uczeń klasy trzeciej V Liceum Ogólnokształc _{}acego w Krakowie,

– Wojciech Kamiński - uczeń klasy czwartej I Liceum Ogólnokształc _{}acego w Łodzi,

– Jarosław Mederski - uczeń klasy czwartej I Liceum Ogólnokształc _{}acego w Bydgoszczy,

– Marcin Wojnarski - uczeń klasy czwartej Katolickiego Liceum Ogólnokształc _{}acego Ksi_{}eży Pijarów w Krakowie,

– Dominik Wojtczak - uczeń klasy trzeciej III Liceum Ogólnokształc _{}acego w Gdyni.

Jury złożone z przewodnicz _{}acych wszystkich delegacji obraduj _{}ace pod przewodnictwem prof. Roberta Magnusa wybrało spośród propozycji nadesłanych przez państwa uczestnicz _{}ace w zawodach 20 zadań. Zawody odbyły si_{}e 6 listopada, trwały cztery i pół godziny i miały charakter zespołowy. Za poprawne rozwi _{}azanie każdego zadania drużyna mogła otrzymać 5 punktów. Oceny za rozwi _{}azania poszczególnych zadań były uzgadniane przez przewodnicz _{}acych delegacji i ich zast_{}epców z koordynatorami — matematykami islandzkimi. Drużyna polska złożyła rozwi _{}azania 18 zadań, spośród których 14 uzyskało maksymaln _{}a ocen_{}e, pozostałe rozwi _{}azania oceniono niżej. Wyniki w tegorocznych zawodach uzyskane przez poszczególne drużyny były nast_{}epuj _{}ace:

1. Estonia 90 pkt.

2. Szwecja 89 pkt.

3. Norwegia 87 pkt.

4. Polska 79 pkt.

5. Finlandia 76 pkt.

6. Łotwa 72 pkt.

7. Niemcy 68 pkt.

8. Islandia 64 pkt.

9. Dania 61 pkt.

10. Litwa 60 pkt.

Drużyna estońska otrzymała puchar przechodni. Zawodnicy drużyn sklasyfikowanych na pierwszych trzech pozycjach otrzymali dyplomy zwyci_{}ezców. Ponadto wszyscy zawodnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa.

Nast_{}epna Olimpiada Matematyczna Państw Bałtyckich odb_{}edzie si_{}e w listopadzie przyszłego roku w Norwegii.

Warszawa, dnia 9 listopada 1999 r.