Errata

Treść zadania 6. z zawodów stopnia pierwszego XLIX Olimpiady Matematycznej wydrukowano bł_{}ednie. Prawidłowe sformułowanie jest nast_{}epuj _{}ace:

6. W trójk _{}acie ABC, w którym AB > AC, punkt D jest środkiem boku BC, punkt E leży na boku AC. Punkty P i Q s _{}a odpowiednio rzutami prostok _{}atnymi punktów B i E na prost _{}a AD. Udowodnić, że BE = AE + AC wtedy i tylko wtedy, gdy AD = P Q.

Za utrudnienia zwi _{}azane z tym bł_{}edem serdecznie przepraszamy. Termin nadsyłania rozwi _{}azań zadania 6. przedłużamy do dnia

10 grudnia 1997 r.

Komitet Główny Olimpiady Matematycznej